اخبار

افراط در خوردن "خوراکی‌های ترش‌مزه" باعث کم‌خونی و پیری زودرس می‌شود

گروه: طب سنتی
۴ آذر ۱۳۹۷

استاد طب سنتی گفت: افراط در مصرف "خوراکی‌های ترش‌مزه" از یک سو موجب ضعف می‌شود و اعضای بدن را خشک می‌‌کند و از دیگر سو، مضعف حرارت غریزی و کاهنده قوای بدن می‌شود و مزه ترش هر دو سبب بروز پیری را داراست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ محمد عبادیانی درباره مزه‌ها و نقش آن در تولید اخلاط در بدن اظهار کرد: باید دانست که مزه‌ها در امر تولید اخلاط و نیز اشتهای به غذا همچنین در عملکرد هاضمه، نقش مؤثری دارند.

وی افزود: بر این اساس، برای کسانی که دچار قِلّت دَم یا کم‌خونی هستند, آگاهی از خواص و عملکرد مزه‌ها امری ضروری است زیرا بسیاری از افراد مبتلا به کم‌خونی به‌خاطر عدم آگاهی از تأثیر مزه‌ها، تنها به میل نفس خود توجه می‌کنند و با مصرف مزه‌های نامناسب با بیماری، موجب تشدید یا استمرار بیماری خود می‌شوند.

این استاد طب سنتی تصریح کرد: مبتلایان به چاقی ناشی از کم‌خونی باید از مصرف حموضات یعنی مواد غذایی ترش خودداری کنند چرا که غذاها و میوه‌های ترش باعث پیری زودرس می‌شوند.

عبادیانی خاطرنشان کرد: شاید این سؤال مطرح شود که چرا ترشی‌ها باعث بروز پیری زودهنگام می‌شود, در پاسخ باید گفت اسباب پیری را می‌توان دو امر ضعف حرارت غریزی و خشک شدن رطوبت غریزی بیان کرد.

وی اضافه کرد: باید دانست که افراط در مصرف خوراکی‌های ترش‌مزه، از یک سو موجب ضعف می‌شود و اعضای بدن را خشک می‌سازد و از دیگر سو، مضعف حرارت غریزی و کاهنده قوای بدن می‌شود و مزه ترش هر دو سبب بروز پیری را داراست.

این استاد طب سنتی یادآور شد: مبتلایان به کم‌خونی باید در مصرف خوراکی‌‌های ترش‌مزه جانب احتیاط را مراعات کنند تا عوارض ناشی از آن، موجب بدتر شدن مشکل‌شان نشود؛ مبتلایان به کم‌خونی، باید در مصرف خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های ترش محتاط باشند چرا که مداومت بر خوردن آنها باعث پیری زودرس می‌شود.

انتهای پیام/*

منبع: تسنیم