اخبار

ورزش در فصل زمستان ضرورت بیشتری دارد

گروه: طب سنتی
۲ آبان ۱۳۹۷

 

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم, محمدعلی زارعیان درباره ورزش اظهار داشت: افراد اگر اهل ورزش هستند, سعی کنند زمانی از روز را برای این کار اختصاص دهند که هوا به‌حد کافی گرم باشد؛ معمولاً دو تا سه ساعت بعد از ظهر گرمترین زمان روز است.

به‌گفته وی البته به‌شرط آفتابی بودن هوا، طبعاً در روزهای سرد افراد می‌توانند از فضای خانه یا از سایر فضاهای سرپوشیده برای ورزش استفاده کنند. افراد اگر اهل ورزش نیستند بدانند که ورزش در این فصل ضرورت بیشتری دارد؛ البته احساسی و بدون برنامه ریزی دقیق و منظم ورزش را شروع نکنند تا به مشکلات اسکلتی عضلانی دچار نشوند, با زمان‌های کم شروع کنند و به‌تدریج زمان ورزش خود را افزایش دهند.

ورزش را با زمان نماز خواندن یا وعده‌های غذایی تنظیم کنید

این دستیار تخصصی طب سنتی عنوان کرد: افراد اگر نمی‌توانند به‌صورت پیوسته ورزش کنند, می‌توانند چند نوبت در طول روز ورزش انجام دهند, مثلاً ورزش را با زمان نماز خواندن یا وعده‌های غذایی تنظیم کنید.

زارعیان ادامه داد: البته اگر ورزش را با وعده‌های غذایی تنظیم کنند باید قبل از وعده‌های غذا و کوتاه باشد. افراد یادشان باشد از ورزش کردن با فاصله کم از غذا جداً بپرهیزند تا دچار سوء هاضمه نشوند چرا که حرکات شدید بعد از غذا از مهمترین عوامل بروز سوء هضم هستند.

فعالیت‌های روزانه نمی‌تواند جایگزین ورزش شود

این دستیار تخصصی طب سنتی اضافه کرد: افراد این نکته را نیز فراموش نکنند که فعالیت‌های روزانه گرچه بهتر از کم‌تحرکی است ولی نمی‌تواند جایگزین ورزش شود، ورزش فعالیتی است که عمق تنفس شما و نیز تعداد نفس‌هایتان در یک دقیقه را افزایش دهد.

وی بیان داشت: افراد ورزش را دست‌کم نگیرند چرا که همراه کردن آن با رعایت اصول حفظ سلامتی شما را از ناز طبیبان بی‌نیاز می‌کند و درمان بیماری‌های مختلف افراد را تسهیل می‌کند.

زیاده‌روی در ورزش مثل زیاده‌روی در هر کار دیگری باعث بیماری است

زارعیان خاطرنشان کرد: زیاده‌روی در ورزش مثل زیاده‌روی در هر کار دیگری باعث بیماری است. ورزش صحیح ورزشی است که در حین انجام آن و بعد از انجام آن احساس نشاط کنید نه‌اینکه رمقتان در بیاید و از خستگی توان هیچ کاری برایتان نماند.

انتهای پیام/*

منبع: تسنیم