اخبار

سبزی مفیدی که مورد علاقه حضرت زهرا (س) بود

۲۴ خرداد ۱۳۹۷

یوسف اصغری در گفت‌و‌گو با خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، اضهار داشت: در تقویم رومی ماه حزیران تقریباً از اواخر خرداد ماه شروع می‌شود و تقریباً در 20 ماه تیر به پایان می‌پذیرد.

به گفته وی در این ماه غلبه بلغم و خون (دم) آرام آرام از بین می‌رود و جهان در این منطقه به سمت گرمی و خشکی پیش می‌رود و بدن نیز به سمت صفراویت یا گرم و خشک شدن پیش می‌رود، لذا تدابیرش یک مقدار متفاوت با فصل‌های دیگر است.

کارشناس سطح عالی حوزه و پژوهشگر افزود: در این ماه صفرا غلبه پیدا می‌کند و مصرف مواد گرم و خشک باعث گرم شدن بدن می‌شود، بنابراین لطافتی به بدن می‌بخشد.

اصغری گفت: در این ماه مصرف غذاهای گرم و خشک باید محدود شود، بنابراین امام رضا (ع) خوردن سبزی‌های خنک را پیشنهاد می‌دهند؛ سبزی کاسنی و خرفه از جمله سبزی‌هایی هستند که توصیه شده در این ماه مصرف شود.

وی ادامه داد: متاسفانه به سبزی خرفه کم لطفی می‌شود. این گیاه؛ گیاه خوبی است و خیلی هم فواید دارد، به خصوص در فصل تابستان که واقعاً اثرات مثبت می‌گذارد. این گیاه رشدش خوب است و دارای طبیعت سرد و تر است.

کارشناس سطح عالی حوزه بیان داشت: خرفه تشنگی را کاهش می‌دهد و این گیاه به حضرت زهرا (س) نسبت می‌دهند چرا که حضرت زهرا (ص) به این سبزی خیلی علاقه داشتند.

اصغری خاطرنشان کرد: در ماه حزیران از خیار تازه و خیار چنبر استفاده شود. همچنینف مصرف گوشت بره، نیز در این ماه مفید است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم