اخبار

نحوه مصرف گیاهان دارویی برای همه افراد یکسان نیست

گروه: طب سنتی
۲۶ فروردین ۱۳۹۷

 

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم, یوسف اصغری درباره گیاهان دارویی اظهار داشت: حتماً می‌دانید که هرکس با توجه به مزاجش باید از گیاهان دارویی استفاده کند.

به‌گفته وی همچنین نحوه مصرف گیاهان دارویی برای همه افراد یکسان نیست, بهتر است برای دریافت نتیجه بهتر و جلوگیری از عوارض ناخواسته گیاهان دارویی, همچنین برای تعیین مزاج کلی و مزاج اعضای بدن خود, به پزشکان طب سنتی مراجعه کرد.

این مدرس و محقق طب سنتی افزود: سیاه‌دانه خواص بیشماری دارد به‌طوری که کتاب‌ها در وصف آن نوشتند, به‌خصوص ترکیب آن با عسل و یا سرکه داروهای بی‌نظیری را می‌سازد.

 چند نکته درباره سیاه‌دانه

اصغری ادامه داد: سیاه‌دانه بسیار گرم و خشک است, از سیاه‌دانه می‌توان به‌عنوان مصلح همراه خوراکی‌هایی مانند دوغ قره‌قروت, ماست و سرکه استفاده کرد.

وی بیان داشت: مصرف زیاد آن برای زنان باردار ممنوع است، همچنین مصرف زیاد سیاه‌دانه برای کلیه‌ها, خطرناک است, افراد گرم‌مزاج, خیلی کم از سیاه‌دانه استفاده کنند.

این مدرس و محقق طب سنتی خاطرنشان کرد: توجه کنید که سیاه‌دانه حاوی روغن‌های مفیدی است که بعد از آسیاب شدن به‌سرعت از بین می‌روند، بنابراین, هیچ‌گاه پودر سیاه‌دانه را خریداری نکنید و درست قبل از استفاده, آن را به‌میزان مورد نیاز آسیاب کنید.

منبع: تسنیم