اخبار

قائم مقام وزیر بهداشت: بخش درمان کشور با کمبود پزشک مواجه است

گروه: پزشکی
۲۷ مهر ۱۳۹۴

 

 
 

قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:این وزارت برای تحقق اهداف نظام سلامت با کمبود جدی پزشک مواجه است.

 

به گزارش صدای پزشکان، ایرج حریرچی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا در آبادان، در خصوص مشکلات پیش روی تحقق اهداف نظام جامع سلامت، گفت:میزان سرانه پزشک در کشور به ازای هر یک هزار نفر جمعیت، بین ۱.۲۱ تا ۱.۲۸ می باشد که با استانداردهای جهانی به میزان ۳.۵ نفر به ازای هر یک هزار نفر جمعیت، فاصله زیادی داریم.
وی اظهار داشت:عملکرد پرشکان متخصص در ایران به صورت متوسط ۱.۷ اف دی است یعنی پزشکان متخصص ما ۱.۷ برابر پزشک متخصص تمام وقت کار می کنند و پزشکان عمومی نیز ۱.۳۵ اف دی است که بیانگر کارکرد ۱.۳۵ برابری یک پزشک عمومی است که این آمار نشانگر کمبود پزشک در کشور می باشد.


حریرچی تصریح کرد:این کمبودها، علاوه بر افزایش فشار کاری به پزشکان، باعث می شود شهروندان برای ویزیت در نوبت های طولانی قرار گیرند.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد:در بخش پرستاری نیز کمبود پرستار و کمک پرستار قابل مشاهده است.
وی بیان داشت:اقداماتی برای رفع این مشکلات در دولت تدبیر و امید برداشته شده ولی چون این اقدامات زمانبر است تا چند سال آینده بدون شک شاهد رفع بخشی از این مشکلات خواهیم بود.


قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ساخت دو بیمارستان بالای ۲۰۰ تختخوابی در مجاورت بیمارستان ولیعصر (عج) خرمشهر و آیت الله طالقانی آبادان و تکمیل بیمارستان اروندکنار را از اقدامات در حال اجرای این وزارت در شهرستان های آبادان و خرمشهر عنوان کرد.


ایرج حریرچی در سفر به شهرستان های جنوب خوزستان، از بیمارستان های آیت الله طالقانی و شهید بهشتی آبادان، ولیعصر (عج) خرمشهر، شهید معرفی شادگان و بیمارستان صحرایی امام علی (ع) دیدن کرد.

 

 

 

منبع: صدای پزشکان، 25 مهر 94