اخبار

"افسردگی" را با این ترکیب ساده گیاهی درمان کنید

گروه: طب سنتی
۱ شهریور ۱۴۰۱
محمد‌علی زارعیان اظهار کرد: جوشانده سماق از ترکیبات مورد استفاده در طب ایرانی برای حفظ سلامت لثه و دندان است که اثر آن کاهش رشد باکتری‌های مخرب دندان است, مطالعات نشان داده که سماق می‌تواند رشد و متاستاز سلول‌های سرطان سینه را محدود و مرگ آنها را تسریع کند.

وی افزود: مواد مؤثره موجود در گیاه زنجبیل اثرات ضدالتهابی، آنتی‌اکسیدان و تب‌بر دارند لذا این گیاه در درمان بسیاری از بیماری‌های التهابی قابل استفاده است, زنجبیل از گیاهانی است که می‌توان برای تسکین دردهای مفصلی از آن استفاده کرد و یک مکمل درمانی خوب در بیماری‌های مفصلی سرد است.

این دستیار تخصصی طب ایرانی تصریح کرد: دارچین خوب, دارچینی است که تندبو، شیرین‌مزه اما همراه با تندی طعم، سرخ‌رنگ، دارای قلم‌های باریک و بلند و نازک و در هم پیچیده باشد, یکی از مکمل‌های غذایی برای بانوان مبتلا به دردهای رحمی مصرف زرده تخم‌مرغ عسلی مخلوط‌شده با دارچین است.

زارعیان اضافه کرد: نوشیدن شربتی از شیره انگور با اندکی زعفران از مکمل‌های مناسب برای افراد درگیر هم‌و‌غم و کسانی است که از غضب شدید رنج می‌برند, شیره انگور حاوی ویتامین‌های A و B و C و املاحی چون آهن، منیزیم، فسفر و مقداری کلسیم است.

وی یادآور شد: مرباى هویجی که با عسل تهیه شده یک ترکیب مناسب برای تقویت احشا و قوای هاضمه است, لوتئولین موجود در هویج نیز یک ترکیب مناسب برای حفظ کولون از سرطان است.
منبع: تسنیم
تصاویر