اخبار

بهبود پرش دست و پا در خواب با مصرف چای سفید

۴ اسفند ۱۳۹۹
یک استاد دانشکده طب سنتی گفت: مصرف چای ختایی یا چای سفید برای افرادی که دچار پرش اعضا (دست و پا) در خواب هستند، توصیه شده است.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم, محمد عبادیانی اظهار داشت: حکمای طب سنتی همه مواد خوراکی را به دو گروه صالح الکیموس و فاسد الکیموس تقسیم کرده‌اند.

به‌گفته وی غذای صالح الکیموس به مواد خوراکی‌ای گفته می‌شود که در کبد، از آن خلط خون طبیعی صافی تولید شود. خلط خون طبیعی صافی، خلطی است بدون اختلاط با سایر اخلاط، مگر مقدار اندکی از آنها (صفرا، بلغم و سودا) که برای رفع احتیاج بدن لازم است.

این استاد دانشکده طب سنتی افزود: غذای فاسد الکیموس درست به‌عکس غذای صالح الکیموس است. هر گروه از غذاهای صالح الکیموس و فاسد الکیموس از نظر مقدار غذارسانی به بدن، به سه گروه کثیر الغذا، متوسط الغذا و قلیل الغذا درجه بندی شده‌اند. کثیر الغذا به آن دسته از خوراکی‌هایی اطلاق می‌شود که از آن، خلط خون بسیار تولید می‌شود مانند گوشت‌ها.

عبادیانی درباره دارچین اضافه کرد: دارچین به‌خاطر تریاقیتی یعنی خاصیت پادزهری که در آن است باعث تقویت و تفریح قلب می‌شود. شیخ الرئیس اعتقاد دارد که دارچین بالخاصیت مفرح است و عطریت آن کمک کننده این خاصیت است.

وی ادامه داد: اگر دارچین فاقد عطریت بود و بالخاصیت مفرح نبود، گرمی و حِدَتی که در آن است؛ مشوش مزاج می‌شُد و این تشویش در فرد مصرف کننده باعث بروز غضب و عصبانیت می‌شد.

این استاد دانشکده طب سنتی عنوان کرد: دارچین قلم را می‌توان مانند آدامس در دهان قرار داد و آب آن را فرو برد. این عمل برای درمان بخر دهان (بوی بد دهان) نیز مفید است.

عبادیانی درباره چای ختایی عنوان کرد: مصرف چای ختایی یا چای سفید برای افرادی که دچار پرش اعضا (دست و پا) در خواب هستند، توصیه شده است به این ترتیب که یک قاشق غذاخوری چای ختایی همراه با 4 استکان آب جوش که چای و آب جوش را در قوری بریزند و 20 دقیقه دم کنند. سپس قبل از خواب، هر 20 دقیقه یک استکان از آن را صاف کنند و بنوشند. لازم است مصرف این چای دقیقاً قبل از خواب باشد.

انتهای پیام/*
منبع: تسنیم
تصاویر