اخبار

کشت گیاهان دارویی، موتور اقتصادی طرح‎های منابع طبیعی

گروه: طب سنتی
۲۴ شهریور ۱۳۹۴

 

مدیر کل دفتر جنگلهای خارج از شمال سازمان جنگلها مراتع و آبخیزداری کشور گفت: موتور اقتصادی طرحهای منابع طبیعی، کشت گیاهان دارویی است.

 

مدیر کل دفتر جنگلهای خارج از شمال سازمان جنگلها مراتع و آبخیزداری کشور گفت: موتور اقتصادی طرحهای منابع طبیعی، کشت گیاهان دارویی است. به گزارش خبرنگار «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، دکتر غیبی در سفر یکروزه خود به لرستان، افزود: اجرای طرحهای الگو و شاخص مانند طرح مدیریت نظامند و یکپارچه منابع طبیعی با حضور و مشارکت جوامع محلی، از طرحهای اولویتدار سازمان است. وی اظهار کرد: ریاست سازمان تاکید زیادی بر نحوه اجرایی کردن آنها بهصورت مطلوب با رویکرد حفاظت، احیاء، نگهداری، توسعه و بهرهبرداری و استفاده از وجود ساکنان اجرای پروژه دارد.

 

این مقام مسئول در خصوص طرحهای جنگلکاری و پروژههای ذخیرگاهها، تصریح کرد: با توجه به اینکه ذخیرگاههای جنگلی بهصورت مستقیم تحت نظارت اداره کل نگهداری و مراقبت میشود، باید به عنوان طرح پایلوت مازادآوری مراقبت، عدم وجود آتشسوزی و تخریب به سازمان معرفی شود. مدیر کل دفتر جنگلهای خارج از شمال سازمان جنگلها مراتع و آبخیزداری کشور اضافه کرد: باید سعی کنیم تولید نهال را از دولتی و تهیه در نهالستانها خارج کرده و در قالب قرارداد و با نظارت به جوامع محلی با کاشت گونههای بومی هر منطقه واگذار کنیم.

 

وی یادآور شد: در نهالستانهای تحت پوشش ادارات کل باید 80 درصد از نهالها، تولید بومی منطقه و استان بوده و 20 درصد را از گونههای سوزنی برگ جهت توسعه فضای سبز تولید کرد. غیبی بیان کرد: اداره کل سعی کند پارکهای جنگلی که در حریم و محدوده شهر قرار دارند را براساس بند(ج) ماده 47 به شهرداریها واگذار کند تا اداره کل بهراحتی بتواند در امر حفاظت از عرصههای جنگلی فعالیت داشته باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: موتور اقتصادی طرحهای منابع طبیعی، کشت گیاهان دارویی است.

 

 

منبع: (هدانا، 21 شهریور 1394)