اخبار

معرفی غذاهای افزاینده کیفیت و حجم شیر مادران

۲۰ بهمن ۱۳۹۹
یک محقق و مدرس طب سنتی غذاهای افزاینده و کیفیت و حجم شیر مادران را معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم, یوسف اصغری درباره ازدیاد شیر مادران شیرده اظهار داشت: مادران شیرده برای افزایش حجم و کیفیت شیر خود، علاوه بر مصرف غذاهای شیرافزای مناسب با مزاجشان و مزاج کودک، می‌توانند از گیاهان دارویی مفیدی نیز برای این منظور استفاده کنند؛ البته تحت نظر پزشک طب سنتی.

معرفی برخی از مواد غذایی و داروهای گیاهی افزاینده حجم و یا مغذی‌کردن شیر مادر

این محقق و مدرس طب سنتی افزود: آبگوشت که از گوشت بره یا بزغاله, نخود یا جو, برگ شنبلیله, بذر رازیانه یا انیسون و همچنین سوپ جوجه مرغ که همراه با نخود, هویج و برگ شنبلیله تهیه شده باشد.

اصغری ادامه داد: فرنی (حریره) متشکل از 2 قاشق غذاخوری آرد برنج یا نشاسته, یک لیوان شیر یا آب, مقداری نبات یا شکر، روی حرارت ملایم قرار دهند تا قوام پیدا کند و بهتر است خلال بادام و پسته نیز به آن اضافه کنند.

وی گفت: ماهی کوچک مثل کیلکا همراه با مصلحاتی مانند دارچین, مغز گوسفند, شربت آب عسل همراه رازیانه برای افرادی که نوزاد دختر دارند, مخلوط شیر و ارده کنجد و عسل یا نبات یا شیره انگور نیز افزاینده حجم و کیفیت شیر مادران است.

این مدرس و محقق طب سنتی خاطرنشان کرد: آب انگور و سیب و هویج تازه, انواع سبزیجات برگ‌پهن, جوانه گندم و سمنو و عصاره جوانه گندم و عصاره مالت جو نیز بسیار مفید است.

اصغری بیان داشت: زرده تخم‌مرغ خام یا کمی حرارت‌دیده, عسل, آب‌لیموترش تازه یا شیر بادام متشکل از 50 گرم بادام, دو قاشق مرباخوری عسل و یک لیوان آب که در دستگاه مخلوط‌کن، مخلوط کنید.

وی اضافه کرد: مربای سیب یا به نیز بسیار مفید است همچنین مصرف کشک الشعیر، به این ترتیب که 100 گرم جو پوست‌کنده همراه با یک و نیم لیتر آب با شعله ملایم بجوشد تا 200 سی‌سی آب باقی بماند، تا داغ است آن را صاف کنید، مایع به‌دست‌آمده کشک الشعیر نامیده می‌شود.

این مدرس و محقق طب سنتی یادآور شد: شیره انگور مقوی کننده شیر مادران است. مادرانی که شیر آنها رقیق است و کودک با خوردن آن وزن نمی‌گیرد، شیره انگور مصرف کنند.

انتهای پیام/*
منبع: تسنیم
تصاویر