اخبار

آش گزنه کاهنده قند, چربی و فشار خون

۱۲ بهمن ۱۳۹۹
به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم, یوسف اصغری درباره آش گزنه, اظهار داشت: آش گزنه جالی (پاک‌کننده عروق از مواد زائد است) عروقی به‌خصوص عروق دماغ (مغز) و قلب و مقوی و محلل قوی و مسهل سودا در قلب است.

به‌گفته وی گزنه باعث کاهش قند, چربی و فشار خون می‌شود. کسانی که قرار است فصد یا حجامت بشوند و یا نیاز به زالودرمانی دارند, بهتر است قبل از این‌گونه درمان‌ها, بدن خود را توسط غذاهای خاصی پاکسازی کنند، یکی از این غذاها "آش گزنه" است.

این پژوهشگر طب سنتی اضافه کرد: البته انجام هر کدام از اعمال یداوی (حجامت, زالودرمانی,....) را باید پزشک طب سنتی تجویز کرده باشد.

طرز تهیه آش گزنه

اصغری افزود: مقداری بلغور جو را بپزید, وقتی نیم‌پز شد, مقداری آلوی جنگلی یا آلوی خورشتی در آن بریزید، همچنین گزنه‌ها را به‌کمک دستکش خُرد و به آش اضافه کنید؛ سیر تازه و سیر داغ و زردچوبه و مقداری رب انار هم به آش اضافه کنید.

وی اضافه کرد: بگذارید تا آش جا بیفتد و سپس به آن نمک بزنید. میزان ترش بودن این غذا بستگی به ترشی رب انار و آلوچه دارد. سعی کنید از مواد اولیه آن چیزی را حذف نکنید تا خواص ذکرشده باقی بماند.

این پژوهشگر خاطرنشان کرد: دقت کنید برای چیدن گزنه تازه, از دستکش ضخیم و قیچی استفاده کنید, و برگ‌های جوان سر شاخه را برداشت کنید. اگر گزنه تازه پیدا نکردید, از گزنه خشک نیز می‌توانید استفاده کنید.

انتهای پیام/*
منبع: تسنیم
تصاویر