اخبار

استقبال از سلامتکده طب سنتی شیراز/بیمه داروهای گیاهی را پوشش دهد

گروه: طب سنتی
۲۳ شهریور ۱۳۹۴

 

تابناک فارس به نقل از تسنیم:محمدهادی ایمانیه با اشاره به راه‌اندازی سلامتکده طب سنتی توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این شهر اظهار داشت: در این مرکز پزشکانی که هفت سال دوره پزشک عمومی و چهارسال نیز رشته داروهای سنتی را گذرانده‌اند مشغول ارائه خدمات هستند.

وی با بیان اینکه  یکی از درخواست‌های مردمی  زیرپوشش رفتن داروهای طب سنتی زیر نظر بیمه‌ها است گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این زمینه با بیمه مذاکرات خود را انجام داده و امید است با یک تعامل در سطح ملی این مهم محقق شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز هدف از راه‌اندازی سلامتکده طب سنتی در شیراز را  توسعه آن در جامعه و هدایت مردم  برای دریافت خدمات این دانش از مراکز دانشگاهی دانست و افزود: زمانی که طب سنتی توسط یک مرکز معتبر ارائه شود مردم با اطمینان خاطر بیشتری از آن استفاده می‌کنند.

ایمانیه با بیان اینکه امسال نخستین دانشجویان مرتبط با طب سنتی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز فارغ‌التحصیل می‌شوند بیان کرد: ایجاد سلامتکده طب سنتی در شیراز  محیطی مناسب برای انجام تحقیقات دانشجویان این رشته است.

سلامتکده طب سنتی شیراز  به‌ نام حکیم عمادالدین شیرازی در خیابان فلسطین واقع شده و در آن بخش‌هایی از جمله داروخانه گیاهی، کلینیک‌های سردرد، مفاصل، نازایی،گوارش، آسم و آلرژی فعال بوده و  اعمال دیگر همچون حجامت و ماساژ نیز در آن انجام می‌شود.

 

 

منبع: تابناک، 17 شهریور 1394