مقالات

نکاتی درباره مصرف گوشت شتر

گروه: تغذیه
۱۳ بهمن ۱۳۹۴

 

 

یک دستیار تخصصی طب سنتی نکاتی درباره مصرف گوشت شتر, نخود و ماست مطرح کرد

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم, ناصر رضایی‌پور اظهار داشت: طبیعت گوشت شتر گرم و خشک است و در صورت تمایل به مصرف آن بهتر است با روغن زیتون, نمک و شوید، فلفل، سرکه و زیره پخته شود.

 

مصرف درازمدت گوشت شتر برای گرم‌مزاجان مفید نیست

به‌گفته این دستیار تخصصی طب سنتی مصرف درازمدت گوشت شتر برای گرم‌مزاجان مفید نیست و آنها را دچار عارضه خواهد کرد ولی برای افراد سردمزاج یا کسانی که بیماری‌های سرد و تر دارند، مفید است.

وی بیان داشت: نخود دارای طبیعت گرم‌ و تر است و از بهترین حبوبات برای افزایش قوای عمومی و تقویت نیروی جنسی است و بهتر است در برنامه هفتگی و به‌ویژه در تغذیه کودکان استفاده شود.

رضایی‌پور عنوان کرد: برای کاهش نفخ نخود، آن را 12ساعت پیش از پخت، در آب خیسانده و آب آن را عوض کنید یا همراه کمی زیره، بخیسانید.

 

زیاده‌روی در مصرف ماست به دستگاه گوارش و کبد، مفاصل و مغز آسیب وارد می‌کند

این دستیار تخصصی طب سنتی ادامه داد: ماست دارای طبیعت سرد و تر است و می‌توان یک غذای کامل برای میان‌وعده یا حتی وعده‌های غذایی تابستانی به حساب آورد ولی زیاده‌روی در مصرف آن، باعث بروز سوءمزاج سرد و تر در دستگاه گوارش و کبد، مفاصل، مغز و...، به‌ویژه در سرد‏مزاجان می‌شود.

این دستیار تخصصی طب سنتی خاطرنشان کرد: برای کاهش این عوارض مصرف ماست بهتر است, از نعنا، پونه، کاکوتی، مویز، گردو و... استفاده کرد, برای رفع درد مفاصل ناشی از ماست نیز، مصرف مربای زنجبیل بسیار مفید است. همچنین باید از مصرف همزمان ماست با غذا‏های گوشتی پرهیز کرد.

 

 

منبع: تسنیم، 10 بهمن 94